Prowadząc biznes realizowany w sieci, klient ma wiele praw, podobnie jak i parę obowiązków- na przykład konieczność zapłacenia za zamówiony towar. Z kolei dużo więcej zobowiązań ma względem konsumenta korzystającego z usług danej witryny internetowej. O czym konkretnie mowa? Sprawdź poniżej.
W zakresie praw, jakie ma konsument decydujący się na zakupy online, musi mieć on przede wszystkim sto procent pewności, że podawane przez niego wszelakie dane osobowe są chronione w ramach RODO. To już uzależnione jest wyłącznie od samego przedsiębiorcy, czy spełni obowiązek i zabezpieczy poufne informacje na temat bazy swoich klientów. Podobnie, jeżeli chodzi o kwestię tak zwanych bezpiecznych płatności.
Dodatkowo, trzeba też podkreślić fakt, że konsumenci nie mają konieczności dokonania zapłaty w momencie, kiedy nie zdecydowali się na dopełnienie procesu zakupu, dochodząc do ostatniego kroku, co często się zdarza- na przykład wysłali swoje dane, podali je, dodali towar do koszyka, ale nie zatwierdzili i nie zaakceptowali warunków regulaminu, a produkty po prostu zostały w koszyku. Kolejna sprawa to brak odpowiedzi ze strony klienta, który też nie powinien wiązać się z tym, iż zgadza się na cokolwiek. Przedsiębiorca musi także wyraźnie powiedzieć, jak to jest w przypadku jego sklepu internetowego z wysyłką, z płatnościami i sposobami dostępnego dostarczania towaru na miejsce. Jakie są także tego koszty itd. Każdemu konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawieranej drogą elektroniczną, czyli przez Internet i ma on na to dokładnie czternaście dni, nie musząc przy tym się w żaden sposób tłumaczyć.
Autor: