Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

Sprawdzanie umowy

Wśród wielorakich obowiązków przedsiębiorcy prowadzącego dowolnego rodzaju działalność gospodarczą opartą o realizację sprzedaży internetowej, koniecznie musimy zwrócić szczególną uwagę na to, że sporo miejsca zajmuje rodzące wiele kontrowersji prawo do odstąpienia od umowy. Na czym ono polega i co to oznacza z perspektywy konsumenta? Dowiesz się o wszystkim na ten temat w dalszych fragmentach.
Po pierwsze, trzeba stwierdzić fakt, że prawo na odstąpienie od umowy posiada każdy konsument, który zawarł wcześniej umowę o współpracy czy też na zakup jakiegoś produktu w danym sklepie internetowym. Nie musi on zyskiwać w tym temacie w ogóle żadnej zgody ze strony właściciela.

Ponadto, trzeba także wspomnieć i o tym, że istnieje spory wyjątek od tej reguły. Na pewno jeżeli klient przekroczy termin korzystania z przywileju, czyli wyżej wspomniane czternaście dni. Nie tylko jednak przekroczenie terminu ostatecznego wyklucza. Równie powszechne jest też zwrócenie uwagi na to, że nie można zwracać produktów, jakie są krótkoterminowe, a przykładem takowych towarów okazują się produkty łatwo psujące się. Mają one na tyle niedługi czas przydatności do użytkowania, że po czternastu dniach już byłyby zepsute, więc w takich wypadkach nie ma mowy o odstąpieniu od umowy do czternastu dni. Bardzo ważne jest także to, żeby mieć na względzie fakt, że zakup produktów według określonej specyfikacji również zwalnia przedsiębiorcę z obowiązku respektowania prawa konsumenckiego do odstąpienia umowy – chodzi tu przykładowo o strój jaki został skrojony na konkretną miarę, na przykład suknia ślubna, czy przykładowo wykonanie mebla na wymiar.
Autor: