Co musi właściciel sklepu internetowego?

Klawiatura komputerowa

W czasach pandemii, coraz częściej notowane są przypadki rezygnacji z tradycyjnej formy prowadzenia punktu usługowego sprzedaży detalicznej lub hurtowej, na rzecz otwierania sklepów online. W miejsce standardowych placówek stacjonarnych pojawiają się witryny internetowe, które są przede wszystkim bardzo wygodnym rozwiązaniem z perspektywy z jednej strony sprzedającego, a z drugiej również i samego klienta. Niemniej jednak, prowadzący formalnie i zgodnie z prawem sklep, koniecznie musi sprostać wymogom odgórnie narzuconym, a co za tym idzie, musi spełnić kilka kwestii.

Każdy właściciel sklepu działającego online ma obowiązek informowania w klarowny i zrozumiały oraz niezawiły sposób konsumentów o tym, jakie są warunki współpracy z kontrahentami przez niego ustalone. Ponadto trzeba też zwrócić uwagę na to, aby klient wiedział wyraźnie mając narzucone, gdzie ma wykonać płatność za dokonane przez niego zakupy, jakie są cechy, typ, kategoria, rodzaj oraz dokładna cena produktów, jakie są dane osobowe identyfikujące właściciela sklepu internetowego oraz na czym polegają dostawy i w jakim czasie oraz za jakie kwoty są one realizowane. Do tego osobną kwestię stanowić powinna procedura reklamowa, czy też możliwość ewentualnego zwrotu towaru, jego wymiany na inny bądź przykładowo oddania towaru w kontekście zamiany na inny. Jeżeli zwrot wydanych przez klienta środków pieniężnych ma nastąpić na kartę podarunkową do wykorzystania w danym sklepie, koniecznie konsument musi być o tym jasno powiadomiony zanim zrobi zakupy.
Autor: