Bezpieczenstwo
Bezpieczeństwo to jedna z podstawowych cech jakie powinien spełniać dobry sklep internetowy. Jeżeli nie chcesz natknąć się na oszustów, pamiętaj o kilku zasadach bezpiecznych zakupów. Po pierwsze, przed dokonaniem zakupu wybranych produktów sprawdź dane kontaktowe danego sklepu internetowego. Jeżeli w zakładce „kontakt” oprócz e-maila lub numeru telefonu nie znajdziesz dokładnych danych adresowych – zrezygnuj z zakupów w tym miejscu, ponieważ nie jest to sklep godny zaufania. Wiarygodny sklep umożliwia również osobisty odbiór towaru w swojej siedzibie. Zwracaj również uwagę na to czy dany sklep posiada certyfikaty i jaką opinią cieszy się wśród użytkowników Internetu.
Wpisz w Google nazwę sklepu, przejrzyj fora internetowe i serwisy z opiniami i sprawdź co piszą o danym sklepie inni ludzie – czy są zadowoleni z jego usług, czy nie zostali oszukani, czy towar był zgodny z opisem lub czy mieli możliwość zwrotu towaru. Opinie innych ludzi są najcenniejszą wskazówką dla planujących zakupy. Często jednak pracownicy lub kierownictwo danej firmy podszywa się pod zadowolonych klientów i umieszcza setki pozytywnych opinii. Zwracaj uwagę na bezpieczeństwo płatności. Jeżeli istnieje taka możliwość – zawsze wybieraj płatność zwykłym przelewem.
Sprawdź również koszty i czas dostawy, a także jej rodzaj: przesyłka pocztowa, usługi firmy kurierskiej lub paczkomat. Sklepy zobowiązane są do dostarczenia do Ciebie przesyłki w czasie jaki oferują na swojej stronie, nieważne czy jest to doba, dwie czy tydzień. Każdy sklep powinien określić jak szybko jest w stanie to zrobić – jeżeli zależy Ci na szybkich zakupach możesz wybrać sklep, który gwarantuje dostarczenie przesyłki w ciągu 24 godzin. W przypadku, gdy zamówiony przez Ciebie towar nie odpowiada Twoim oczekiwaniom masz prawo do odstąpienia od umowy bez ponoszenia kosztu i podania powodu. Pamiętaj jednak, że masz na to tylko 14 dni od otrzymania przesyłki. Jeśli zamówiony przez Ciebie produkt dotarł do Ciebie uszkodzony lub zniszczył się w czasie trwania gwarancji – masz prawo do złożenia reklamacji. Właściciel sklepu ma obowiązek naprawić uszkodzony przedmiot, wymienić go na nowy lub zwrócić jego równowartość w formie pieniężnej.
Pamiętaj o tym, aby zbierać wszystkie dokumenty związane z zakupem danego produktu, korespondencję ze sprzedawcą i przechowywać je w bezpiecznym miejscu. W razie problemów ze zwrotem towaru lub jego reklamacją będziesz mieć możliwość bronienia swoich racji. Przestrzeganie tych zasad pozwoli Ci na dokonywanie bezpiecznych zakupów i możliwość dochodzenia swoich praw w skomplikowanych sytuacjach.
- autor artykułu